اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سمنان

پیگیری سوژه مردم: حمایت از تولید ملی در سمنان چقدر جدی بوده؟

فارس من| واردات انواع کالا در برنامه است/ حمایت از تولید ملی در تیم اقتصادی دولت جایی ندارد

یک کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به در برنامه بودن واردات انواع کالا معتقد است: حمایت از تولید ملی در تیم اقتصادی دولت جایی ندارد و باید به تولیدکنندگان داخل کشور بیشتر توجه شود.

فارس من| واردات انواع کالا در برنامه است/ حمایت از تولید ملی در تیم اقتصادی دولت جایی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، شماری از مردم در سامانه «فارس من» که مطالبات و مشکلات مردمی را در سراسر کشور پیگیری می‌کند، سؤالی درباره «حمایت از تولید ملی در سمنان چقدر جدی بوده؟» مطرح کرده‌اند.

آن‌ها با انتشار مطالبه‌ای در سامانه «فارس من» تصریح کردند که «از مسؤولان بپرسید حمایت از تولید ملی در سمنان چقدر جدی بوده؟ چقدر در تیم اقتصادی دولت در سمنان به این امر توجه شده؟»؛ خبرگزاری فارس استان سمنان به بررسی موضوع پرداخته است.

موسی‌الرضا ثروتی، کارشناس مسائل اقتصادی و نماینده مجلس نهم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: تیم اقتصادی دولت برای رفع مشکلات اقتصادی کشور باید تفکر لیبرالیستی و غرب‌گرای خود را کنار بگذارد.

وی با اشاره به اینکه حمایت از تولید ملی در تفکرات تیم اقتصادی دولت جایی نداشته است، تصریح کرد: دولتی‌ها بیشتر دنبال واردات کالاهایی به‌ویژه آن دسته از کالاهایی که دارای مشابه داخلی است، بوده‌اند.

ثروتی تأکید کرد: دولت از یک‌طرف اقتصاد مقاومتی را با تشکیل ستادی مطرح می‌کند، و از طرف دیگر، معاون اول رئیس‌جمهوری که خودش رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی است، اول سال تعرفه واردات فولاد و خودرو را کاهش داد.

این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه مقام معظم رهبری درباره بازار ارز به دولت تذکر دادند و سال‌هاست در حوزه اقتصادی تأکیدات زیادی دارند، تصریح کرد: دولت تنها به‌صورت شعاری همسو با تأکیدات مقام معظم رهبری و در عمل از این مسیر خارج است.

ثروتی با اشاره به اینکه تفکر غرب‌گرای دولت ضربات مهلکی به اقتصاد کشور زده است، اضافه کرد: تفکرات مسؤولان به‌ویژه در تیم اقتصادی دولت برای تولید ملی مخرب بوده و تولید ملی در سال‌های اخیر به‌اصطلاح به حال خود رها شده است.

وی با تأکید بر اینکه دولت باید به ظرفیت‌های داخلی برای رفع مشکلات اقتصادی اعتماد پیدا کند، اضافه کرد: اعتماد به آن‌سوی مرزها، مشکلات کشور را در حوزه اقتصادی افزایش داده است.

این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه تولید ملی را باید تقویت کرد، اظهار کرد: متأسفانه انواع واردات کالاها را در برنامه داریم و تنها ارز از کشور خارج می‌شود و مشکلات را صدچندان کرده است؛ باید جلوی واردات کالاهایی که دارای مشابه تولید داخلی هستند، به‌طورجدی گرفته شود.

انتهای پیام/75035/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول